2009

Navigace

Od 7. listopadu došlo ke změně trasy trolejbusové linky číslo 13, trolejbus nově projíždí městem po Anglickém nábřeží a dále do Doubravky po trase zrušené linky číslo 10. Zejména změna trasy v centru města vyvolala značnou reakci veřejnosti, kterou nemůžeme nechat bez odezvy.

Proto bychom rádi vysvětlili důvody, které nás vedly k uvedené změně.

  • Trolejbusová zastávka Prokopova ve směru od Černic je jen provizorium, které bylo zřízeno jen na dobu dočasnou během rekonstrukce Americké třídy a musí být opět zrušeno. Pokud by byla zastávka zrušena bez náhrady, zhoršila by se dostupnost Americké třídy a tedy i centra města. Náhradou bude zastávka v Goethově ulici, kam bude linka 13 přesměrována hned po dokončení výkopových prací v této ulici. Lidé tím získají také lepší přestup na autobusy, které mají zastávku u Muzea, na trolejbusy na Americké i lepší přístup do historického centra města.

 

  • Je nutno zajistit obsluhu Anglického nábřeží. Trolejbusovou zastávku používá denně více než tisíc cestujících, na ně nesmíme zapomenout.

  • Zastávka na Anglickém nábřeží umožňuje mnohem lepší přestup na tramvaje než zastávka u hlavního nádraží.

  • Pro cestu k nádraží mohou obyvatelé Bručné, Čechurova a Černic použít linku číslo 1. Již dnes navazuje v pracovní dny večer a celodenně o víkendu na každou třináctku tramvaj linky číslo 1, doba na přestup je stanovena 3 minuty, což dává záruku, že přestoupit stihnou i lidé se zhoršenou pohyblivostí. Od druhé etapy dojde ke zlepšení přestupů i v průběhu pracovních dnů.

  • Limitujícím faktorem je také kapacita zastávek u hlavního nádraží. Zastávky mají omezenou kapacitu, existuje předpis nařizující, že v zastávce smí stát nejvýše dvě vozidla, každé další musí zastavit znovu u zastávkového označníku. Zejména v době špičky hrozí riziko, že by kapacita zastávek nestačila a čekající trolejbusy by blokovaly provoz na Americké.

  • Není možné garantovat všem obyvatelům města přímé spojení odkudkoliv kamkoliv, jeden přestup při cestě z okrajových čtvrtí do centra je zcela v souladu s normami a doporučeními, kterými se řídíme.

 

V průběhu následujících měsíců proběhne dopravní průzkum, který poslouží pro vyhodnocení dopadů první fáze optimalizace. Druhá fáze optimalizace vstoupí v platnost v létě 2010. Pro přímé spojení Doudlevců s hlavním nádražím uvažujeme o změně trasy linky 14 tak, že by se trolejbusy v centru města otáčely Goethovou ulicí a dále přes Anglické nábřeží a kolem hlavního nádraží zpět do Doudlevec.

Město Plzeň